Rynek gier mobilnych wygeneruje w tym roku 30,3 mld dolarów przychodów, czyli o ponad 5 mld więcej niż w 2014 – wynika z badań Newzoo, firmy badawczej specjalizującej się w analizie rynku gier wideo. Rok 2015 będzie jednak przełomowy z innego względu: produkcje na urządzenia mobilne po raz pierwszy mają szansę wyprzedzić pod względem przychodów gry konsolowe.
- Ostatnie lata otworzyły zupełnie nowe perspektywy przed producentami aplikacji i gier mobilnych na wszelkie platformy – mówi Damian Fijałkowski, Co-Founder & Chief Technology Officer wrocławskiego studia T-Bull. – Liczba 1,5 miliarda mobilnych graczy może z początku wydawać się nieprawdopodobna. Przestaje jednak dziwić, gdy zestawimy ją z danymi sprzedaży smartfonów i tabletów – dodaje Fijałkowski.
92 proc. przychodów z gier mobilnych pochodzi z produkcji w modelu freemium (ponad 8 na 10 gier dostępnych jest właśnie w tym systemie). Pobranie takiej aplikacji jest darmowe, ale dodatkowo pojawiają się w niej elementy urozmaicające rozgrywkę, za które użytkownik może zapłacić, jeśli chce z nich skorzystać. Taki model wydawania pieniędzy na gry coraz bardziej zyskuje na popularności – m.in. dlatego, że zamiast wydawać jednorazowo sporą sumę pieniędzy na zakup aplikacji, użytkownik może według uznania przeznaczać różne kwoty na dodatkowe wirtualne zasoby – przy czym bez nich gra nadal jest możliwa.
- Na swoim przykładzie jesteśmy w stanie stwierdzić, jak bardzo urósł w siłę rynek gier przeznaczonych na smartfony i tablety. Nasze produkcje pobierane są miliony razy przez użytkowników z całego świata. – mówi Damian Fijałkowski. – Coraz większa popularność produkcji mobilnych to ogromna szansa dla firm takich jak nasza.
T-Bull znany jest m.in. z takich produkcji jak „Zombie Combat: Trigger Call 3D” oraz „Traffic: Illegal Road Racing 5”. W najnowszej grze wrocławskiego studia zatytułowanej „Top Speed” gracze ścigają się, mając do dyspozycji blisko siedemdziesiąt aut. Wśród nich znajduje się m.in. głośny polski projekt: Nowa Warszawa.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/gry-mobilne-zostawia-konsole-w-tyle